اخبار کنکور

آغاز کنکور سراسری ۱۴۰۱ از امروز

کنکور ۱۴۰۱ از صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه هنر آغاز شد و تا روز شنبه ۱۱ تیر ماه ادامه دارد.

آغاز کنکور سراسری ۱۴۰۱ از امروز – کمترین داوطلب در گروه علوم ریاضی

کنکور سراسری ۱۴۰۱ از صبح امروز چهارشنبه هشتم تیرماه آغاز شد، در کنکور امسال تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت نام کردند و امروز داوطلبان گروه هنر با تعداد ۱۶۱ هزار ۳۷۸ نفر در این آزمون شرکت کردند.

داوطلبان گروه علوم انسانی با تعداد ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ نفر و گروه علوم ریاضی و فنی با تعداد ۱۴۵ هزار و ۷۴۷ نفر صبح پنجشنبه ۹ تیرماه در کنکور شرکت می‌کنند.

کنکور گروه علوم تجربی صبح جمعه ۱۰ تیرماه با تعداد ۵۷۴ هزار و ۷۲۱ داوطب و کنکور گروه زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۱ تیرماه با تعداد ۱۹۴ هزار و ۹۱۰ نفر برگزار می‌شود.

کمترین داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ مربوط به گروه ریاضی و فنی و بیشترین داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی است.

مصوبه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱ به صورت تأثیر ۴۰ درصدی مثبت است، در حقیقت برای کنکور ۱۴۰۱ هیچ تغییری وجود ندارد و روند مشابه سال گذشته است.

امسال دو داوطلب ۸۱ ساله، یک فرد ۷۸ ساله، دو نفر ۷۵ ساله، سه نفر۷۴ ساله و یک نفر ۷۳ ساله در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند و ۴ نفر هم ۱۳ ساله داوطلب شرکت در این آزمون هستند.

طبق اعلام سازمان سنجش سؤالات کنکور به صورت محتوایی و بر مبنای کتاب‌های درسی است. پیش بینی شده است که اعلام نتیجه اولیه مبتنی بر کارنامه اواسط مرداد ماه انجام شود و در فاصله کوتاهی انتخاب رشته صورت گیرد.

 

منبع: tasnimnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک های مفید
دکمه بازگشت به بالا

دانلود فایل

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.